Zelená třída

V Zelené třídě se zpočátku zaměříme na zvládnutí odloučení nových dětí od rodiny a vytváření důvěry mezi dětmi a učitelkami. Naším hlavním zájmem je vybudování kolektivu vzájemně se respektujících vrstevníků. Nejen při nácviku sociálních dovedností prosazujeme prožitkové učení.


Milí rodiče, zase tu máme karanténu....Náročné období pro vás i vaše děti...Asi moc času mít nebudete, ale kdyby přeci jen někdo hledal inspiraci, najde zde nabídku různých her a vzdělávacích činností, které pro děti vymýšlíme. V žádném případě  vás nechceme zatěžovat úkoly. Sami víte nejlépe, co se svým dítětem dělat. Naše návrhy aktivit nejsou povinné! Spíš vám mají sloužit jako pomoc, někdy možná i pobavení a poučení z pedagogické oblasti.   Hodně sil a optimismu všem!

 Na uvedený mail   můžete posílat své zážitky, vzkazy  dětí kamarádům, obrázky či výtvory dětí. Obrázky vystavíme na webu pro radost a inspiraci ostatních  kamarádů i s naším vzkazem pro děti, jejichž rodiče nám je poslali.

faltusova@msparlerova.cz

Také tipy zasílejte tipy, co byste se se chtěli dozvědět např. z oblasti pedagogiky, psychologie. Jsme tu pro  vaše děti i pro vás!  Dáša s Laďkou




19.4.

MIlé děti,

dnes jsme s Laďkou  na zahradě viděly zajíce, jak vás zase vyhlížel  :-) Když vás nenašel, pelášil někam do nory.

Pozdrav

Děkujeme Lucince za krásné květinky, které vytvořila podle našeho námětu

Milá Lucinko, krásně se ti to povedlo! Moc tě zdravíme!

Čarodějnice

Blíží se konec dubna. Letos se  pálení čarodějnic konat nebude, tak bychom si mohli udělat fotosoutěž vyrobených čarodějnic.

Zkuste nějakou čarodějnici vyrobit a poslat nám fotku ! Budeme se moc těšit !

Posíláme námět, ale věříme, že přijdete i s jinými nápady.

Ještě jeden tip na půvabnou knížku, která má více dílů

Dnes bychom také trochu zabrousili do teorie.  Zajímavý článek o grafomotorice najdete zde :


11.4.

Milí rodiče, vzhledem k tomu, že od zítřka již nastupují předškoláci a my je musíme dělit do menších skupin, nastupuji zpět do školky. Nebudu mít tolik času pro naše děti vymýšlet a vytvářet aktivity.

Ale i tak se budu snažit nějaké příspěvky vkládat. Doufám, že epidemiologická situace se upraví natolik, abychom se ještě v tomto školním roce s dětmi užily!


Pokusy s cibulí

Před Velikonocemi jsme s Laďkou  dostaly od Marušky cibuli v květináči. Zalévala jsem ji a vyrostla

z ní takováhle krásná kytička.

Jmenuje se hyacint a kráááásně voní. Jsou další květinky, které teď kvetou a vyrůstají z cibulek. Říká se jim cibuloviny. Například narciska, tulipán, modřenec.

Tulipán si můžete složit z papíru podle následujícího videa:

Zkuste, jestli vykvete maminčina cibule z kuchyně.

Cibule nesmí ležet ve vodě. Pak spustí kořínky a vyroste nať, voda se zbarví. Nať je velice zdravá a můžete ji použít na chléb s máslem. Pochutnejte si!

Také si můžete zkusit obarvit bílou látku v cibulových slupkách. Zavažte několik uzlů a povařte.  Pod uzly zůstane látka bílá.

Omalovánku cibulovin si můžete vytisknout zde:

10.4.
Legohrátky

Ke vzdělávacím aktivitám není potřeba zvláštních pomůcek. Dnes vám postačí obyčejné kostky, které má každý doma. Vyzkoušejte postřeh a kombinační schopnosti vašeho dítěte.  Barvy již jistě zvládají všichni. Stačí vytisknout předlohu a nechat dítě z kostek sestavit.

Vystřihovánky

K procvičení práce s nůžkami posílám  vystřihovánky.  Přesně tuším šikulky, které zvládnou i tuto těžší variantu "-)

10.4.

Blahopřejeme Oskárkovi k narozeninám.

Děkujeme Vladymu za pozdrav. Vlady, máváme ti!


8.4.

Blahopřejeme Emmičce k svátku

7.4.

Blahopřejeme Hermínce k svátku

6.4.

Snad jste si Velikonoce užili ve zdraví a radosti...  Navštívil vás také velikonoční zajíček? U nás doma byl a přinesl malé dárečky. Bohužel jsme ho nezahlédli.

Zajíc

Možná vypadal nějak takhle...

Zajíci mají  dlouhé uši, kterým se říká slechy a dlouhé zadní nohy. Těm se zase říká běhy.

Umí utíkat - pelášit velmi rychle.

Doskočí až 7 metrů!  ( to je přes celou školkovou jídelnu nebo místnost u vás doma)

 V případě nebezpečí bubnují zadními tlapkami o zem.

Zahrajte si na zajíce a zkuste rychle doskočit co nejdále a také doběhnout, kam vám maminka řekne.


Postupné odkrývání obrázku u děti potrénuje postřeh a schopnost  správného úsudku. Děti také jmenují jednotlivé části těla.

Tento týden to vypadá na aprílové počasí a venku asi moc nepobudete. Kdybyste si chtěli zajíčka vyrobit, zde je návod. Budeme rády, pokud nám pošlete fotodokumentaci "-)

Naše velikonoční příhoda - Hra na detektivy

Tentokrát jsem vám vyfotila naše linecké kytičky. Můžete si na nich procvičit číselnou řadu a barvy. Opakování není nikdy dost... Takže - kolik vidíte modrých, zelených, růžových a oranžových kytiček_ kytiček ? 

Ale co to? Kytičky zmizely. Kdo je mohl sníst, když my jsme to nebyli? Co myslíte? Napadá vás něco, děti?  ( děti procvičí logické uvažování)

Zloděje najdete dole pod videem Líhnutí kuřátek!

Slepička Tonička  má pro vás ,děti, hádanku. Kdepak má na fotce svůj hřebínek? Ano na hlavě.  Kde máš doma svůj hřebínek? K čemu ho používáš?

Některá slova stejně znějí, ale znamenají různé věci.

V následujícím pracovním listu si taková slova můžeš zkusit najít.

Video Líhnutí kuřátek můžete dětem pustit zde:

Zlodějem našich lineckých kytiček byl pes! Rošťák jeden!

5.4.

Jonášek poslal velikonoční přání podle našeho námětu z bramborových tiskátek. Moc děkujeme a celé rodině přejeme krásné velikonoční pondělí!

Jonášku, máváme ti! Určitě máš na dnešek připravenou pomlázku.  Jako koledu můžeš použít tu

od slepičky Toničky:

Jsem slepička Tonička, schovala jsem vajíčka!

Vajíčka se kutálí na Petříně po stráni.

Kutálí se sem a tam, odměnu vám za ně dá

Pro kluky a holčičky, dárek vaší Toničky!


3.4.

Doporučujeme akci Městské knihovny Tajný život skřítků. Koná se do konce června ve Vojanových sadech.

Pozdrav od Emmičky

Emmi, takového pěkného motýlka si asi taky uděláme! Moc rády jsme tě potkaly u slepičky Toničky!


1.4.

Jak slepička Tonička vyhlížela děti (a my s ní :o))

Z naší třídy se vydalo na velikonoční hru během včerejška a dneška 15 rodin! U slepičky Toničky jsme se s Laďkou měly možnost potkat jen s některými z vás a moc rády jsme děti viděly!

Už se nám po nich  stýská! Ostatním děkujeme za zaslanou fotodokumentaci a milé ohlasy. Zahřály nás na srdíčku....

Užijte si svátky jara v pohodě, ve zdraví i radosti! Opatrujte se. Dáša s Laďkou



30.3.

Haloooooo všichni, už je to tady!!!

Slepička Tonička už pro vás snesla speciální vajíčka a těší se, že se pro ně u ní  zítra nebo ve čtvrtek stavíte po velikonočním hledání na Petříně!!!!

Plánek cesty najdete na hlavní straně webu. Užijte si procházku

s hledačkou!





Velikonoční dekorace od Marušky

Maruško, vyrobila jsi krásný velikonoční řetěz!  Budete mít moc pěknou velikonoční výzdobu!


28.3.


Milé děti,

představuji vám slepičku Toničku. Je to veselá slepička, která pro vás ve  středu a čtvrtek schová

na Petříně papírová malovaná velikonoční vajíčka. U každého z 9 stanovišť splníte jednoduchý úkol, naučíte se kousek říkadla a dojdete ke školce. Mezi 1o. a 19. hodinou tam na vás bude čekat slepička Tonička a rozdá vám dárečky. Pokud se stavíte ve čtvrtek mezi 14. a 17. hodinou, pozdravíme vás

s Laďkou osobně :o)

Poproste rodiče, ať se s vámi vydají na cestu ve středu nebo čtvrtek (podle toho, kdy budou mít čas).

Bližší info a plánek cesty na hlavní straně webu.


Slepici znáte. Jak se jmenuje slepičí děťátko a tatínek?

Jak se líhne kuřátko - vyprávěj podle obrázků ( děti si procvičí souvislé vyjadřování)

Když se kuřátko vylíhne, rozhlíží se po světě. V následující písničce uslyšíte, jak se mu na světě líbí.

K poslechu si můžete zahrát na kuřátka a zatancovat si :

Pracovní list (děti si opět procvičí barvy, zrakové vnímání a logický úsudek) . Přiřaďte vajíčka

ke správné slepici.

Pracovní list č. 2 Doplň řadu (děti procvičí nejen logické myšlení,ale i techniku stříhání, nalepování)

Náměty k výrobě velikonočních  dekorací:

Zajímavý nápad na kutálení  "velikonočních vajec"  můžete doma využít např s míčky,....

Velikonoční koledy ke svátkům jara neodmyslitelně patří ( děti mohou opakovat po rodičích, cvičit jazykový cit při doplňování rýmů a v neposlední řadě procvičit správnou výslovnost)

26.3.

Pozdrav ze školkové zahrady

Milé děti, prošla jsem se po školkové zahradě a přináším vám pozdravení od různých tvorečků, které jsem vám vyfotila.

Jako první vás vyhlížela beruška. Víte, že se jí  také říká sluníčko sedmitečné? Uměly byste napočítat

do sedmi?

U následující písničky Beruško, půjč mi jednu tečku si můžete zaskotačit :-) Paní učitelka Laďka vzkazuje, že až se zase sejdeme, naučí vás k téhle písničce taneček. Už se na vás obě moc těšíme! Snad to  bude brzy!

Po obrubníku pískoviště spěchal mravenec.

Takhle vypadá mravenčí hlava zvětšená pod mikroskopem:

Trochu strašidelné, viďte! Pokud vás zajímá, jak mravenci spí, podívejte se na další obrázek:

 Jak odpočívají další zvířata se můžete dozvědět v knize Jak  zvířata spí

Podařilo se mi objevit také ploštici ruměnici pospolnou.  Ruměnice nepoužívá na svou obranu ani kousání ani žihadlo, takže se jí nemusíte bát. Tmavé skvrny na polokrovkách vypadají jako oči, což má  zastrašit a odlákat nepřátele - predátory. Vydává také nepříjemný kyselý zápach. Ten  také slouží k odstrašení nepřátel. Proto ploštice nechtná ani hmyzožravým ptákům a dokonce ani vašim domácím mazlíčkům.



Na další fotce je třešeň. Vy když si odřete ruku nebo nohu, teče vám krev a vytvoří se stroupek. Ten odpadne, když se pod ním kůže zahojí.

U stromu je to  jinak.  Jsou také živé, ale nemají krev, proudí v nich míza. Pokud uříznene větev ( jako u té naší třešně), z mízy se vysráží pryskyřice a ta na vzduchu ztvrdne jako stroupek na vaší odřenině.

Mně tvar pryskyřice připomíná hlavu nějakého strašidla a vám?

23.3.

Emmička tvořila i se svou malou sestřičkou!

Tedy Emmi, ty jsi svůj pěkný obrázek i podepsala!  A je tam i myška, viď? Jsi moc šikovná! Máváme ti!

Terezko, ty ještě do školky nechodíš, ale sluníčko se ti moc povedlo!! Máváme ti!

22.3.

Pozdrav od Lucinky, 

která si hned po vyvěšení na web vyrobila velikonoční řetěz podle níže uvedených šablon. To jste doma rychlíci :-)

Lucinko, ty jsi určitě i sama vystřihovala. Paráda!

"Lucinkovi" posílají tip na prima vycházku do Aktivního lesoparku Řepy :

https://www.vylety-zabava.cz/detska-hriste-koutky-a-herny/praha/1988-aktivni-lesopark-repy-v-praze-6


22.3.

Pozdrav od Ninušky 

Potěšily nás odpovědi na otázky z minulého týdne:

 Co mám ve školce nejraději: že si můžu hrát s kamarádama

Co se mi tam líbí: že si hrajeme s hračkama

Co mě baví: když cvičíme

A naopak, co se mi nelíbí: nic


Ninuščino jarní tvoření: 


Ninuško, moc tě zdravíme a chválíme za  pěknou jarní výzdobu!  Papa



21.3.

Pozdrav od Kubíka a ukázka " domácí práce" grafický list Uklízíme hračky. Při hře Kde najdeme Kubíka pobavila fotka vlastních bačkor ( mimochodem správně je  identifikovali také Jonášek

s Emmičkou a Lucinkou)

Ahooooj Kubíku! Moc tě zdravíme a máme radost, že se na nás na webu díváš a zkoušíš naše úkoly!

Kubíkovi rodiče poslali moc zajímavý tip, který si dovolím tlumočit:

V Břevnovském klášteře je  udělaná stezka zaměřená na svátek vítáni jara a na Moranu.
Ale bude to tam prý jen do 23. Stezka začíná nahoře v sadech nad klášterem (směrem ke koleji) a pokračuje dolů do zahrad kláštera,skrz klášter a ven k rybníkům.

21.3.

Hřejivý sluneční pozdrav nám poslal Jonášek.

Jonášku, sluníčko je moc hezké! Máváme ti!

21.3.

Podle kalendáře už nám začalo astronomické jaro. Tedy musím říci, že se dost loudá.

Ale při procházce školkovou zahradou už jsem přeci jen viděla 2 jarní květinky, které jsem vám vyfotila. Jakpak se jmenují?

O petrklíči se říká, že bývá klíčem k jaru. Co by to mohlo znamenat? ( děti si procvičí logické uvažování)

Posíláme vám pracovní list, kde zkuste přiřadit klíč ke správnému zámku. ( tentokrát si děti procvičí zrakové vnímání, určování barev a opětovné stříhání rovných čar). Ke stažení pod obrázkem.

Podívejte se na pěkné video o jarních změnách v přírodě. (poté můžete nechat děti převyprávět a procvičit s nimi vyjadřovací schopnosti)

https://www.youtube.com/…wFc

Sněženku si  můžete také vyrobit:

Protáhnout tělíčko při písničce Jaro už je tu vás bude určitě bavit! Třeba se tuhle pěknou písničku také naučíte a zazpíváte ji jako jarní ptáčci :O)

Nejen jarní květinky  jsem na školkové zahradě pozorovala.

Zahlédla jsem i 2 zajíce, které znáte. Pozorujeme je společně na zahradě a vy vždycky hledáte nory v nichž bydlí. Ti však tak pelášili, že jsem je nestačila vyfotit, schovali se. Protože je březen a v březnu se rodí zajíčkové březňáci, možná utíkali přede mnou svá králičí miminka schovat. Pojdme se společně těšit, že až nám školku otevřou, seznámíme se s novými zvířecími kamarády - malými zajíčky.

Paní uklízečka Lucka měla větší štěstí a zajíce natočila :o)

Jarně velikonoční řetěz

Pokud byste si chtěli s dětmi procvičit vybarvování a vystřihování ( zde již náročnější varianta) můžete si vyrobit zaječí dekoraci zde:

Stolní hra se zajícem

Pokud doma najdete hrací kostku a figurky, můžete s dětmi  procvičit počítání do šesti:

19.3.

Víkendové náměty

Paní učitelka Laďka posílá pozdrav a svou kamarádku srnku. Jak vidíte, na jaro to u nich stále nevypadá...

Děti, zkuste uhodnout, která stopa patří srnce a komu patří ostatní stopy!


Pro zajímavost:

Odlévání stop

Zkuste zapátrat ve sklepě a pokud najdete trochu sádry, máte vyhráno! O víkendu můžete v rámci detektivního pátrání zkusit odlévat stopy.  Výsledek nám pošlete a my zkusíme hádat, čí stopu jste vytvořili.

Pracovní list Stopy zvěře

Vytvořily jsme pro děti pracovní list ke stažení níže

Pracovní list Zvířata a prostředí

Ještě jeden pracovní list ke spojování s odkazem pod obrázkem.


Už jsme se chystaly vkládat jarní aktivity, ale jelikož se zima stále přetahuje s jarem, zkuste vyrobit sluníčko z následujícího odkazu. Třeba se dočkáme a začne hřát i na obloze.....

Děti si alespoň procvičí správnou manipulaci s nůžkami  a stříhání rovných proužků.


https://krokotak.com/2021/03/paper-sun/

Sluníčko = písnička s pohybem

V následujícím odkazu si můžete zatančit a zazpívat se sluníčkem

https://www.youtube.com/watch?v=YP7T2Ji3gws

17.3.

Tentokrát nás potěšila fotka od Emmičky,  na které i se svou sestřičkou prohlíží na pc naše nové aktivity k tomuto týdnu. Těší nás vaše ohlasy, že se zapojují i mladší sourozenci, i ti školou povinní!

Emmičko, krásně jsi postavila naši třídu! Moc tě zdravíme!


Jonášku, tahle školka ti musela dát hodně práce a nám se moc líbí! Tleskáme ti!



16.3.

Děkujeme za další fotky do galerie hledaček. Tentokrát opět vílí verze a poprvé také varianta

s letadly. Vloženy do galerie viz níže.

Pod činnosti k tomuto týdnu jsme ještě vložily pracovní list :-)

15.3.

Aktivity na tento týden

Domča nám poslal moc pěkný obrázek, na kterém krásně zachytil rozložení vnitřních prostor školky. Inspiroval nás k návrhům vzdělávacích činností pro tento týden.

Milé děti, školka je bez vás moc smutná. Chybí tu dětský smích a křik. Zkusme se alespoň na dálku pozdravit naším společným školkovým pozdravem. Moc vás všechny zdravíme a těšíme se na vás!

Dáša s Laďkou

1. Ranní školkový pozdrav

Můžete děti vyzvat, aby vám předvedly náš třídní pozdrav:

Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den,...............děti budou pokračovat samy.

(jedná se o rytmické cvičení)

2.Didaktická hra Kde najdete

Abyste nezapomněly,jak to uvnitř vypadá, prohlédněte si následující fotografie a zkuste určit, kde se

v budově nacházejí. Také možná  poznáte, kterému kamarádovi patří bačkory a jakou mají barvu.

(děti si procvičí paměť, postřeh, barvy a v rámci matematických představ také příslovce místa = v, ve, na, vedle, nad, pod,...)

2. Hra K čemu slouží

Na dalších fotografiích jsou hračky, které jsou v naší třídě  dětmi nejčastěji vyhledávány, zkrátka, které u nás "frčí". Děti vám  mohou popsat k čemu slouží a jak si s nimi hrát  (zde nám půjde o nenásilný rozvoj souvislého vyjadřování)

3. Co mám ve školce nejraději, co se mi tam líbí, co mě baví a naopak, co se mi nelíbí,...

Doufáme, že nám odpovědi pošlete :=)  děti si procvičí rozumové  dovednosti a schopnost usudku

Získané odpovědi:

Jonáškovi se ve školce líbí všechno.    To nás těší, Jonášku!



4. Kresli, stříhej, nalep nebo sestav ze stavebnice (at´ si užijí i kluci)

Zkuste vytvořit naši školku. Jaký způsob zvolíte, je na vás! ( v každém případě si děti procvičí jemnou motoriku)

5. Grafický list Uklízíme hračky

Vytvořily jsme dětem pracovní list k procvičení stříhání rovných čar a správné techniky nalepování.

Děti si rozstříhají obrázky hraček ve spodní části listu a nalepují do poličky. Stříhat podle rovných čar již zvládají všechny děti v naší třídě. Pozorujte pečlivost při rovnání nalepovaných obrázků hraček. Nechte děti nejprve obrázky narovnat a poté nalepit.


14.3.

Galerie jarního a velikonočního tvoření

Vzhledem k tomu, že posíláte fotografie, jak si s dětmi vyrábíte jarní a velikonoční dekorace, rozhodly jsme se vytvořit fotogalerii vašich výrobků, aby se mohli inspirovat vzájemně. Budeme rády, když také přispějete. Pokud se na fotce objeví i dítě,  z důvodu GDPR mu překryjeme obličej. Můžete posílat i fotky bez odkazů.

Odkaz na šablony k bílým ptáčkům od Lucinčiny maminky:

https://mojesfera.cz/inspirace-a-navody/

Odkaz na zvířátka ve váze s tulipány od Adámkovy maminky

https://fb.watch/4e3_Dp_Yed/

Odkaz na ptáčky z papíru od Emmiččiny maminky

https://www.instagram.com/p/CMEUSzCD3Ev/?utm_source=ig_web_copy_link


Pozdrav od Ninušky

Ninuška pečlivě (jak je jejím zvykem) vybarvuje vagonky vláčku a těší se na své kamarády. Moc děkuje za pozdrav Andělce a zdraví také Beátku. Těší se, že si spolu zase budou hrát.

Něco pro pobavení  unavených rodičů

Tahle historka se stala mé kamarádce , kterou tímto zdravím :0)

Zase jeden stresový den... Náročná práce, rozdováděné děti, manžel, pes,...Padla jsem do postele jako podťatá, ale v hlavě se mi honily zážitky z celého dne. Ne a ne usnout. Rozhodla jsem se zkusit uvolnit meditací, jak mi poradila jedna známá. No nevím, nikdy jsem nezkoušela. Uvolněte jednu ruku,....uvidíte  světlo.... Snažím se, ale nic nevidím... Chrrrr..... Uprostřed noci se to stalo! Vzbudilo mě zářivé světlo! Na vedlejší posteli seděl manžel a listoval v tabletu  :0))


13.3.

Pozdrav

Andělka moc zdraví  Ninušku



Galerii  hledaček obohatila Maruška pěknými fotkami. Vypadá to, že pátrání po vílách bylo úspěšné!

A jak jsme se dozvěděly od maminky dalšího kamaráda, i u nich při hledačce zvítězila vílí verze.

A jak to bylo u vás?

12.3.

Venkovní hledačka s letadly

Vzhledem k tomu, že by kluky  pátrání po vílách asi neoslovilo (už vidím "nadšeného" Oskárka :o))),

přidávám klučičí verzi.

Jaký máš postřeh? Koho nebo co vidiš ukrytého na obrázku?

Motivace:

6 maličkých letadel se vydalo na slavnost otvírání jara.

Děti, pomozte letadlům se znovu setkat. Vypátrejte venku všech 6 letadélek.

Návrh postupu:

Jeden člen rodiny v přírodě označí trasu např. křídovými šipkami a u domluveného znamení (např. křížek či krepový fáborek) schová vytištěná a zalaminovaná letadla.

11.3.

Venkovní hledačka s vílami

Motivace:

6 maličkých víl prospalo zimu a s prvními jarními paprsky protáhly svá křidélka. "Jestlipak už vstaly ostatní sestřičky víly." pomyslely si všechny.

Děti, pomozte vílám se znovu setkat. Vypátrejte venku všech 6 sestřiček víl.

Návrh postupu:

Jeden člen rodiny v přírodě označí trasu např. křídovými šipkami a u domluveného znamení (např. křížek či krepový fáborek) schová vytištěné a zalaminované víly.

Takhle jsme si vyzkoušely my. Radost z nalezení všech víl byla veliká. Potom jsme si s vílami povídaly,  vymýšlely jim jména, kreslily návrhy jejich domečků ( např. bydlení z borůvky, ze žaludu,

z duhy, z listu,...) a vyrobily postýlky.

Budeme rády, pokud pošlete fotku či obrázek! Pěknou zábavu!

Lesní dobrodružství

Paní učitelka Laďka nám poslala další pozdrav  a fotku se zvířátky, která k ní před chalupu chodí

na návštěvu.

My ji využijeme k dalšímu procvičování.

Nedávno jsme si, děti, ve školce povídaly o zvířecím maskování. Zajímavou knížku Tajemství zvířecího maskování nám tehdy přinesla Emmička.

1. Zkuste na fotce najít maskovaná zvířátka (děti si procvičí zrakové vnímání)

2.Jak se jmenují? Jak se jmenuje jejich samec a mládě? Kde žijí? Jaká další zvířátka znáš? ( rozvíjení poznání dětí)

3. Kolik jich vidíš? (procvičení matematických představ)

4. Zkuste doma ostatní naučit pohybovou hru Chodí medvěd po lese, kterou hrajeme při cvičení.

5. V rámci logopedické prevence lze vymýšlet zvuky lesních zvířat,  pokuste se napodobit

Moc pěkná vzdělávací videa:

Proč se na srnky nesahá najdete na čt edu:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/7107-proc-se-na-srnky-nesaha?vsrc=predmet&vsrcid=priroda%7Epredskolni

Boj o jelena

https://edu.ceskatelevize.cz/video/7106-boj-o-jelena?vsrc=predmet&vsrcid=priroda%7Epredskolni

Jaký máš postřeh? Koho nebo co vidiš ukrytého na obrázku? (Maličká víla nás brzy provede jarními změnami v přírodě....)

11.3.

Blahopřejeme Andělce k svátku


10.3.

Gratulujeme Janičce k narozeninám!

Dětská perlička pro dnešní den:

Maminko, mohli bychom si zase někdy koupit nanuka? Já bych si koupila velkého, protože mám na něj velkou chuť!


9.3.

Grafický list k procvičení zrakového vnímání

8.3.

Obrázek od Emmičky s pozdravem pro Andělku a obě paní učitelky

Velkotlamec Johnsonův s rybičkou Dory
Velkotlamec Johnsonův s rybičkou Dory

Přehlídka bábovek podle našeho karkulkovského receptu. 

Dali byste si?

Šikovné pekařky,  pekaře a jejich trpělivé maminky mooooc chválíme!

Maruško, Lucinko a Jonášku, hned bychom od vás ochutnaly!

Jonášek vytvořil s maminkou bábovku  a měl radost, že s ní mohl potěšit své babičky. Moc tleskáme !!

Babičky a dědečkové jsou teď smutní, že s nimi tak často teď nemůžete  kvůli koronaviru být. Chráníte je tak, aby neonemocněli. Ale rádi je jistě máte stále stejně. Jak byste je mohli potěšit?

Zkuste vymyslet, co by nejvíc na světě potěšilo právě vaši babičku a dědu.

Těšíme se, že nám dětské odpovědi pošlete!

Zde jsou:

Emmička si myslí, že dědu by nejvíc potěšil obrázek.




Další inspirace k pohádce O Červené Karkulce :

1. Procvičení  souvislého vyjadřování  a časové posloupnosti, můžete si vyprávět podle obrázků a

po vytištění příběh rozstříhat a nechat děti seřadit podle časové osy..

2. Procvičení jemné motoriky při vystřihování loutek a vybarvení (zaměřte se na  úchop pastelky). Některé děti z naší třídy zvládnou vystříhat samy, jiným budete  muset dopomoci. Není třeba stříhat

za ně.

Loutky můžete přilepit na špejli či třeba roličky od toaetních papírů. Nechte děti, ať vám divadlo zahrají. Můžete připravit představení pro ostatní členy rodiny.

3. Cvičení postřehu a číselné řady do pěti můžete trénovat při hledání rozdílů



7.3.

Vyhodnocení kvízu

Děkujeme všem 7 rodinám, které se zúčastnily motýlího kvízu! Jste skvělí!

Přehlídka vašich motýlů zde:

Maruško, Jonášku, Ninuško, Adámku, Domčo, Kubíku, Lucinko, až se sejdeme ve školce, všichni dostanete odměnu! Jste moc šikovné děti!

Z odpovědí byly vtipné ty, které se týkali otázky Proč na motýla nemáme sahat?

 "Protože tam má něco divnýho, čím ovládá křídla a kdybychom mu tam sáhli, tak by nemohl lítat."

 Protože by umřel.

Aby neumřel a mohl létat za nektarem. 

Protože by se rozlámal. 

Jsou křehká a polámala by se, motýl by nemohl už létat.




  


Děti, jaké zvíře vystupuje v pohádce O Červené Karkulce už všichni víte. Možná jste vlka na obrázku vypátrali včera venku v parku.  Ale pokud se chcete ze života vlků dozvědět něco víc, pusťte si tohle moc pěkné vzdělávací video:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/7103-vlk?vsrc=predmet&vsrcid=priroda


Opakování  písničky s pohybem Šla Karkulka černým lesem - děti znají ze školky a  mohou vám předvést

6.3.

Víkendové náměty

Hodilo by se vám něco sladkého na posilnění nervů? Můžete si s dětmi upéci bábovku podle obrázků. Děti se zabaví a lecčemu přiučí.

Omluvte grafiku, ještě zkusím doladit.. Nějak mě zlobí technika :-(   No, spíš nejsem tak technicky zdatná...


Návrhy činností :

1. Přečtěte si recept spolu s dětmi. Děti doplňují podstatná jména z obrázků ( procvičení slovní zásoby)

2. Procvičte s dětmi kategorizaci v rámci předmatematické přípravy ( co jsou potraviny, co je nádobí)

3. Míchání těsta nám poslouží k uvolňování ramenního kloubu ( možná vás to překvapí, ale i toto pomáhá při nácviku správné výslovnosti )

4. Cukrování pomocí špetky skvěle fixuje správný úchop psacího náčiní a je výborným prostředkem

pro budoucí nácvik psaní.


V jaké pohádce se objevuje bábovka?

Pokud se půjdete projít, můžete si vytisknout obrázek vlka,ve vymezeném prostoru jej schovat a nechat dítě hledat.

Po cestě také děti mohou  jmenovat všechno, co má červenou barvu.

Večer si můžete pohádku přečíst nebo vyprávět.

Pokud něco z návrhů vyzkoušíte, dejte nám vědět, jak jste se bavili!

Vlk k vytištění pro hledačku v parku
Vlk k vytištění pro hledačku v parku

Děti, jaké zvíře vystupuje v pohádce O Červené Karkulce už všichni víte. Možná jste vlka na obrázku vypátrali včera venku v parku. Ale pokud se chcete ze života vlků dozvědět něco víc, pusťte si tohle moc pěkné vzdělávací video:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/7103-vlk?vsrc=predmet&vsrcid=priroda

Opakování písničky s pohybem Šla Karkulka černým lesem - děti znají ze školky a mohou vám předvést

Nové fotky ve fotogalerii - Práce s pohádkou O pyšné noční košilce z minulého týdne ve školce, modní přehlídka s vyrobenými košilkami a pyžamy.


4.3.

Pozdrav od Marušky

Milá Maruško, krásně si vláček vybarvuješ! Budeme se těšit, až se zase setkáme ve stanici Školka!



4.3.

Blahopřejeme Stellince k svátku !!

4.3.

Hrátky s písničkou

Děkujeme vám za milé reakce na naše příspěvky!

Dnes se přímo nabízí pokračování ve stejném tématu. Naše školka je teď opuštěná, a tak ji motýlek Emánek letěl zkontrolovat....Písničku Letí motýl nad školkou z knížky Logopedické písničky si můžete  společně přečíst a zazpívat na nápěv Jedna, dva, tři, čtyři, pět, cos to Janku, cos to sněd... (procvičíte nejen hybnost jazyka, ale i řečové a pěvecké dovednosti ) - tedy pokud nevnímáte zpěv jako strašidlo :-) V tomto případě využijte kuchyňské náčiní k vytvoření rodinné kapely. Tedy poté bude asi nutné nasadit špunty do uší, natáhnout se a relaxovat.


Příběh pro vaše pobavení mi vyprávěla kamarádka Věra, kterou tímto zdravím.

 Naše babička vždy o prázdninách hlídala několik vnoučat. Jednou neočekávaně přijeli moji rodiče na návštěvu. Domem se ozýval dětský řev a rodiče spatřili babičku ležící bez pohnutí na posteli a s úsměvem na tváři.  S úlekem se k ní vrhli. Babička se posadila a vyndala špunty
 z uší.....  :-)


Další varianty činností s touto písničkou:

1. Děti mohou popisovat, co na obrázcích vidí (rozvíjení souvislého vyjadřování)

2. Kde vidíš na obrázku motýla,....( procvičování příslovcí místa a předložek - vedle, před, za, nad, pod)

3. Kolik na obrázku vidíš motýlů, kluků, školek , pro odvážlivce možno spočítat i stromy (v rámci předmatematické přípravy procvičíte číselnou řadu)

4. Pokud by se někomu z dětí chtělo, může nakreslit školku nebo třídu a poslat fotku , bylo by to super!


Snad vás také potěšíme výtvory ke kvízu od našich kamarádů :-)

Jonášku, moc ti děkujeme za fotku motýlka! Parádně jsi ho vyrobil!

Domčo, ten motýlek se ti moc povedl! A dokonce už ses podepsal!

2.3.

Jarní kvíz

Paní učitelce Laďce se včera podařilo doma natočit prvního posla jara. Zkuste foto využít

k načerpání či zopakování znalostí a dovedností.

Kvíz:

1. O jakého motýla se jedná? (můžete společně vyhledat na netu a procvičit postřeh + soustředění)

2. Jakou potravu mu Laďka nabídla? Jaké další druhy ovoce znáš? (procvičení kategorizace a syntetického myšlení  jako krok k předmatematické předškolní přípravě)

3. Jakou barvu má pomeranč? Co dalšího oranžového vidíš kolem sebe? ( procvičení barev a slovní zásoby)

4. Čím motýl pije ? Co nejraději piješ ty? Můžeš použít brčko jako sosáček a vypít oblíbený nápoj (poslouží k průpravě správné výslovnosti jako cvičení mluvidel, v tomto případě rtů)

5. Proč mu nebudeme sahat na křídla? ( ekologická výchova)

6. Nakresli nebo vyrob motýla (procvičení jemné motoriky a správného úchopu výtvarného náčiní)


 Vyplněný kvíz můžete poslat na faltusova@msparlerova.cz do neděle 7.3.. Vylosovaný výherce se může těšit na malou odměnu :-)


1.3.

Hra na procházku

Pro dnešek posíláme venkovní hledací hru! Můžete si vytisknout a začít pátrat..  Ať se líbí!

Karanténa od 28.2.

Pozdrav z karantény

Tak se 3 týdny neuvidíme... Další náročné období nejen pro vás, ale i vaše děti..

Aby to doma  dětem lépe utíkalo, posíláme ke stažení  vláček- kalendář od výtvarnice Hegerové. Každý den k vybarvení jeden vagónek. Možná si pro sebe vytisknou i rodiče "-)


Jedna ůsměvná perlička z minulého týdne v naší třídě:

Paní učitelko, táta s mámou se hádají a pak si dávají pusy. Tak tedy nevím, proč se vlastně hádají....



24.2. 

Nové fotky ve fotogalerii: dramatizace pohádky O koťátku, které zapomnělo mňoukat,  volné hry dětí,  řízené cvičení s padákem, řízené procvičování barev s logopedickými kostkami.

Jedna hodná maminka nám objednala olejíčky do aroma difuzéru. Moc děkujeme. Další zatím nepotřebujeme. 

Uvítáme papíry A4 na volné kreslení. Klidně z jedné strany popsané či potištěné. Spotřebu mají děti obrovskou. Děkujeme.


22.2.

Dnes nám přišel difuzér, mění barvičky a za dezinfekční vůně eukalyptu se dětem příjemně usínalo :-)  Přikoupili jsme ještě olejíček Pomeranč od Salusu. Pokud byste někdo chtěl zasponzorovat a koupit další kvalitní olejíčky pro pohodu a dezinfekci  třídy, budeme moc rády!


21.2.

Minulý týden jsme se učili s pohádkou O koťátku, které zapomnělo mňoukat. Procvičili jsme jednotlivé druhy domácích zvířátek a zvuky, které vydávají. Děti krásně udržely pozornost při zhlédnutí této maňáskové pohádky, kterou si pak v kostýmech zahrály za podpory učitelky. Logopedickou prevenci jsme podpořili opakováním zvuků zvířat, taktéž cit pro jazyk poslechem veršované verze. Na plyšácích jsme zase popisovali, jaké části těla má kočka a následně zájemci kreslili kočky na velkém plochy papíru. Moc se povedly! Zacvičili jsme si s písničkou z cd Když kočky spolu jdou a s míčky (klubíčky) procvičili celé tělo jako kočky. Zahráli jsme si pohybovou hru Na kočku a myš a s klavírem a chřestidly se seznámili s písní Malé kotě, co spí v botě....  Zájemci vytvořili kočky z roliček od toaletních papírů.

Uprostřed týdne došlo ke změně plánu díky Maruščinu námětu :-) Do třídy jsme si vypůjčili draky 

z pohádky Jak vycvičit draky a celá třída jim propadla. Dopoledne se třída proměnila v "dračí sluj" a volná hra nebrala konce. Alespoň jsme měli možnost pozorovat aktivní zapojování jednotlivých dětí do společné hry, kterou si děti samostatně zorganizovaly. Kdo nechtěl být aktivní ve spolupráci 

s ostatními dětmi, věnoval se dračím omalovánkám, při nichž se děti učí koordinovat zrak a pohyb tužky, pečlivost při nepřetahování čar. Děti se po obědě mohly vyjímečně namísto tradičně čtené pohádky podívat na kousek příběhu Jak vycvičit draky. Jinak sledování pohádek ve školkách nepodporujeme! 

Pokračujeme v používání příboru. Zatím děti spíše necháváme, aby si zkoušely samy. Jen zlehka opravujeme. K vyškrábání mohou použít lžíci.

Také se osvědčilo samostatné mazání pomazánek. Každý si namaže roh pečiva a poté se rozhodne, zda a kolik pomazánky si namaže dále. Někteří si rovnou mažou vysokou vrstvu, někteří naopak "umažou" povinný růžek.


14.2.

Vloženo moře fotografií z karnevalového řádění.

V karnevalovém duchu se nesl celý týden. Děti se dosyta vydováděly, tančily, soutěžily, vyráběly škrabošky, malovaly šášuly na velké plochy papíru,... Z důvodu silných mrazů jsme ve druhé půlce týdne nemohli ven, čehož jsme využili ke zpívání, zhlédnutí maňáskové pohádky o Červené Karkulce a kostýmové dramatizaci téže pohádky. Děti ani nedutaly, je vidět, že jim divadelní zážitky v době uzavření divadel mnoho neříkají. Rozhodly jsme se, že jim pohádky budeme častěji hrát samy...

V oblasti sebeobsluhy jsme v tomto týdnu začaly podporovat samostatnost a vlastní výběr dětí tím, že si děti mohou při svačině samostatně namazat pečivo pomazánkou.

 Rády bychom věděly, zda máte o tato shrnutí činností týdne vůbec zájem a zda tyto řádky čtete. Pokud ano, prosíme, sdělte nám. V opačném případě bychom netrávily čas psaním všech příspěvků. Případně uvítáme náměty, co by vás ještě ze školkového života zajímalo :-)


7.2.

Přidány nové fotografie - oslava narozenin, tvoření ptáčků bambuláčků.

Ptačí týden byl moc prima. Děti se se zájmem poslouchaly výklad a seznamovaly se s různými druhy ptáčků pomocí zvukových ptáčků plyšových, obrazového materiálu a zejména cíleným pozorováním na zahradě. Tam jsme také doplnili krmítko různými semínky. Při odpoledním odpočinku se dětem krásně usínalo u sledování interaktivní tabule, na které mohly pozorovat lesní krmítko v Makově, vybavené kamerovým systémem. Ptáčkům přišla oběd zkontrolovat a ochutnat také srnka ...

Naučili jsme se písničku s  tanečkem  ve dvojicích Vrabec a sýkorka, sluchové vnímání procvičili při hře Ztracené ptáčátko a hmatovou hrou zjišťovali Co ukradla tetka straka.

Spícímu hlídači jsme ( coby vrabci) vyzobali "zrní" při stejnojmenné pohybové hře.

 Jemnou motoriku a techniku správného používání nůžek posílili vystřihováním ptáčků, které jsme nalepili do společného krmítka. Pro největší trpělivce byla určena  výroba dalších ptáčků bambuláčků - viz fotogalerie.

Průběžně se snažíme vštěpovat dětem toleranci k odlišnosti a "jinakosti" jednotlivých kamarádů ve třídě. Těší nás, že ve třídě panuje dobrá nálada!



3.2.

Pokud máte doma klubka nepotřebné silnější vlny, využili bychom na výrobu bambulek!

Od února se učíme jíst příborem :-)


31.1.

Mimořádné sněhové nadílky jsme využili ke zkoumání sněhových vloček, pozorování odlišnosti tvarů a vlastností sněhu ( zjišťovali, jak se mění skupenství sněhu po donesení do školky, následném rozpuštění a zmrazení v ledničce). Procvičili jsme techniku stříhání při výrobě baletek- vloček, které nám nyní zdobí  třídu. Kolektivního ducha jsme utužovali při koulované družstev papírovými koulemi. Výslovnost a paměť zase podpořili nácvikem básničky Potká vločka vločku. Také jsme koordinovali pohyb při tanečním ztvárnění různých písní a cvičili

s padákem....

Velkou radost dětem udělala sněžítka, která si samy vytvořily.


Příští týden se budeme zajímat o druhy ptáků a jejich ochranu..



24.1.

Spoustu nových fotek ve fotogalerii!

Minulý týden jsme si s dětmi dosyta užili sněhových radovánek, naučili se písničku Postavil jsem sněhuláka, vytvořili si sněhuláčky z roliček od toaletních papírů, cvičili s papírovými koulemi a tvořili zimní krajinu temperovými barvami a otisky bublinkové folie. Sehráli jsme si loutkovou scénku O zatoulané vločce. Také jsme cvičili pozornost u doplňování sněhuláčích řad správnými obrázky a procvičovali výslovnost logopedickými říkadly.



18.1.

Náhradní oblečení!!!!

Rodiče, užíváme si sněhových radovánek, proto je třeba, aby děti měly vhodné oblečení a také dostatek náhradního. Nemáme možnost sušení !!!!!


9.1.2021

Týden nám předčasně ukončila karanténa :-( Doufáme, že všechny děti budou mít negativní test a stěry zvládnou pokud možno v pohodě. Rodičům přejeme pevné nervy !

Posíláme pozdrav a námět na zimní hrátky.

Můžete využít mrazu jako my a udělat si kluziště s loutkami.


Stačí využít hluboký plech na pečení, nakreslit a zalaminovat postavy bruslařů, přilepit na špejli a bruslení může začít! Pěknou zábavu!


Říkadlo Mráz můžete využít k procvičování výslovnosti a paměti

Mráz rybníky zasklívá, mrazík zase louže.

Když se nikdo nedívá, sám se po nich klouže.





6.1.

Tento týden vedeme v tříkrálovém duchu. Ve fotogalerii najdete fotky z dnešního průvodu 3 králů

po školce, společnou stavbu betlému z molitanových kostek a klanění Ježíškovi. Zpívali jsme písničku Tři králové. Vysvětlili jsme si, jaké dary 3 králové nesli a co je kadidlo. Dětské úvahy, co by to mohlo být, nejsou publikovatelné :-)



17.12.

Nově!  Plná fotogalerie nových fotek z Mikuláše a z dnešní Ježíškovy nadílky :-) 

Přístupové údaje na nástěnce před třídou.


Tyto andílky pro vás vyrobily vaše šikovné děti! Snad využijete jako dekoraci svých domovů.

Také si k témuž účelu můžete z nástěnky v šatně sundat adventní věnečky vytvořené otisky brčka a dozdobené prstovými barvami.

Přejeme vám všem klidné vánoční svátky a do nového roku 2021 pevné zdraví, hodně radosti a pohody!!!  Dáša s Laďkou




11.12.

Tento týden jsme si povídali blížících se vánočních svátcích, zpívali lidové koledy, vyráběli s dětmi vánoční dárky- andělíčky s dřevěnými těly- pro rodiče a pomocí roztřepených brček  temperovými barvami vykouzlili na čtvrtku adventní věnce. Spisovatelka dětských knížek paní Adamovská k nám přijela s pohádkou o andílcích, kteří pekli perníky. Také děti obdarovala papírovými andílky, které si  vybarvily pastelkami a vystřihly. Techniku stříhání procvičujeme stále, hodně dětí v práci s nůžkami udělalo velký posun.

Završením společného BETLÉMU rodin byl dnešní ŽIVÝ BETLÉM NA ZAHRADĚ. Děti si znovu vyslechly betlémský příběh od kostýmovaného pastýře, setkaly se s živými zvířaty : telátkem, oslíkem, ovečkou a poníkem. Mohly si je kartáčovat a dovádět s nimi  po zahradě. Fotky si můžete prohlédnout

ve fotogalerii.


4.12.

Dnes k nám přišel Mikuláš se svou družinou ( s čertem a Mikulášem) . Prožili jsme společně příjemné dopoledne, některé děti se malilinko bály, ale pak se osmělily a drbaly čerta na zádech. Vše proběhlo citlivě a s respektem ke každému jednotlivci. Fotky jsou již ve fotogalerii.

Pro zítřejší návštěvu Miluláše u vás doma můžete využít písničku Mik, Miku,Mikuláš, kterou jsme se naučili v tomto týdnu.

Příští týden nás čeká vyrábění vánočních dárečků pro rodiče , 10.12. Andělská pohádka a 11.12. Živý betlém na zahradě. Děti se setkají s oslíkem, telátkem, ovečkou a poníkem.

Také budeme zpívat lidové koledy s klavírem, opakovat cvičení se stuhami- čertími ocásky a novou pohybovou hru Kdo to chodí kolem nás. Společně dozdobíme třídu pomocí přírodnin.



28.11.

V pondělí se na vás těšíme v běžném obsazení :-)


23.11.

Ode dneška budeme do fotogalerie postupně nahrávat  fotografie z našeho školkového života a z naší práce s dětmi. Heslo najdete na nástěnce před třídou.


22.11.

Vážení a milí,

paní učitelka Laďka se nám ve středu vrátila, několik dětí též a tak jsme se těšili, že už budeme prožívat poklidnější přípravu na vánoční svátky. Bohužel  zasáhl koronavirus a úplně všechny provozní zaměstnankyně - kuchyň, pí uklízečky a pí hospodářka- zůstávají do konce měsíce

v karanténě. Opět musíme fungovat z omezeném režimu...

Pevně věříme, že prosinec proběhne v klidu a pohodě. Moc nás těší, s jakou vervou  jste se zapojili do společné výroby betlémských postaviček! Takový zájem předčil naše očekávání.

Nebojte se, o slavnostní rozsvícení betlému spojené s námi připravenou divadelní scénkou a

s obdarováním zúčastněných, děti nepřijdou. Předběžně se uskuteční 2.12.



15.11.

Svatomartinský týden uběhl jako voda. Ve třídě jsme si s dětmi příběh svatého Martina vyprávěli podle obrázků, procvičili jsme si techniku správného vystřihování při výrobě koně, poslechli a pohybově příběh ztvárnili s podkreslením klasické hudby ( Dimitri Kabalevski), hod na cíl vrchním obloukem jsme procvičili při " krmení svatomartinské husy". Zopakovali jsme si známé písničky, společně si stavěli

z lega a učili se skládat celek z částí - puzzle. K rozvíjení správné výslovnosti jsme přispěli cvičením mluvidel - zvuk klapajících podkov,...

Pracujeme na upevňování základních pravidel slušnosti používáním slov dobrý den, nashledanou, děkuji, prosím. Děti se moc pěkně naučily skládat oblečení v šatně, věšet na ramínko, převracet lícem navrch.

Máme radost, kolik z vás chce svým umem přispět k výrobě společného betlému! Jste super!

Příští týden ve středu se budeme těšit  na návrat paní učitelky Laďky.

8.11.

Milí rodiče,

omlouvám se za delší prodlevu v psaní. Děkuji všem, kteří mohli, za ponechání si dětí doma . Díky jejich zodpovědnosti v omezování kontaktů se nám ve třídě daří organizaci zvládat. Vzhledem k pokračující nepřítomnosti paní učitelky Laďky i nepřítomnosti dalších zaměstnankyň je nutno občas děti spojovat

s jinými třídami. Minulý týden nám odpoledne vypomohla paní učitelka Denisa. Snažíme se, aby děti zůstaly v pohodě a tlak koronovirového života ve školce nepocítily.

I proto jsme pro všechny ve školce i doma vymysleli projekt Betlém (info viz hlavní web stránka). Budeme rády, pokud se zapojíte!!! Mužete si přijít pro roličku a kouli na výrobu postavičky. Pokud zazvoníte na chodbu přízemí, vydá vám paní školnice nebo paní hospodářka. Po instalaci k začátku adventu vše vyfotíme a dáme na web, abyste se mohli pokochat i vy doma!!!

Minulý týden jsme se s dětmi  věnovali tématu podzimních stromů a listí. Povídali jsme si příběh o listové víle, která se houpe  na lístečcích ze stromu  dolů na zem, o silném větru, který nám ji přivál

do třídy,... Podařilo se nám ji najít... Ukázali jsme jí kalendář počasí, zacvičili a zazpívali  novou písničku Listopad, lísteček mi na dlaň spad. V parku jsme pozorovali padající listí, procvičovali barvy a zkoušeli chytat vítr do mikrotenové tašky :-) Malovali jsme strom temperovými barvami, razítkovali barevné listy, nalepili listové víly a na obrázku vytvořili vítr pomocí foukání do nalepených brček. Prima dechové cvičení...

Jednu výhodu tento stav má - při menším počtu dětí se jim mohu mnohem víc individuálně věnovat a procvičit co je třeba.

Buďte zdraví a vy doma nám občas nám můžete poslat nějakou fotku nebo obrázek

na faltusova@msparlerova.cz

Pozdrav všem dětem! Těším se na vaše vytvořené postavičky do Betléma! Dáša

Také vyřizuji pozdrav od paní učitelky Laďky, která na vás moc myslí a těší se na viděnou!


16.10.

Od úterka nám chybí paní učitelka Laďka, která zůstala doma s dcerou na distanční výuce až do konce měsíce. Organizace provozu je nyní náročnější, jelikož chybí ještě jedna paní učitelka a paní kuchařka. Všechny akce pro děti jsme do odvolání zrušili. I vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu celorepublikově nakažených covidem 19 prosíme rodiče, aby zvážili, zda podstoupí zvýšené riziko nákazy dětí a tím celé rodiny setrváváním dítěte ve velkém třídním kolektivu mateřské školy. Děkujeme za ohleduplnost těm z vás, kteří mají tu možnost a nechali si děti doma či je vyzvedávají po obědě.

I v této náročné době se snažíme, aby se děti cítily v pohodě. Vytvořili jsme si výstavku podzimních plodů, pojmenovávali si je, poznávali pomocí hmatu a vůně. Povídali jsme si, co se vyrábí z jablek - jablíčka jsme vytvořili kompoty a marmelády "-), které zdobí nástěnku v šatně. Také jsme se naučili pohybovou hru Kompot.


11.10.

V minulém týdnu jsme se věnovali tématu Barevný podzim a pokračovali v procvičování barev. Ve třídě bylo přítomno 24 dětí, což s sebou nese zvýšenou hlučnost a menší možnost individuální práce. Na druhou stranu máme radost, že jsou děti zdrávy.

Vyráběli jsme papírové draky, které si děti samy vystřihovaly, povídali jsme si o podzimním počasí, zazpívali písničku Vzal si mrak černý frak, tancovali jsme , cvičili, smáli se a dováděli :-)

Příští týden budeme pracovat s tématem podzimní sklizně.

POKUD CHCETE, MŮŽETE OBOHATIT NAŠI VÝSTAVKU DONESENÍM NĚJAKÝCH PLODŮ. Děkujeme.


3.10.

Celý týden jsme se věnovali procvičování barev. Pojmenovávali a procvičovali jsme si je všude okolo nás. Motivační příběh Červené karkulky nás zavedl do barevného světa, cestovali jsme tam "vlakem". Písnička Vláček nám navodila tu správnou představu. Cvičili jsme s barevnými kroužky, odvahu prokázali při prolézání barevnými tunely, zopakovali pohybovou hru Na barevné míčky. Radost z míchání barev jsme vyzkoušeli při malování temperovými barvami - vzory látek na šaty papírových postaviček.

Vedeme děti k navazování nových vztahů, k tomu, aby si vzájemně pomáhaly, chovaly se k sobě hezky a uměly respektovat odlišnosti.

Ve třídě panuje přátelská atmosféra, děti se rychle zadaptovaly :-)

Příští týden nás čeká téma Barevný podzim.

Vzhledem k tomu, že dopoledne už bývá na zahradě mokrá tráva a nerady bychom, aby děti nastydly díky promáčeným botám, doporučujeme vám nechat v šatně teplejší holinky či nepromokavé boty.

Dále bychom vás poprosily o donesení následujících potřeb:

balení papírových kapesníků

balení toaletních papírů

1 obyčejné ubrousky do jídelny

1 tekuté mýdlo

Děkujeme!


25.9.

Tento týden se situace ve třídě již zklidnila, děti si nové prostředí zvykly a přestaly plakat. Individuální výkyvy dětí řešíme s několika málo jednotlivci.

Věnovali jsme se tématu podzimní sklizně ovoce, děti tupovaly jablíčka a potěšily se s červíkem Pepíkem. Naučily se o něm také básničku, kterou najdete na nástěnce v šatně.

Ve čtvrtek k nám zavítala spisovatelka paní Adamovská a hravou formou navodila téma barevného světa, o kterém si budeme povídat

v příštím týdnu.


22.9.

Skvělá zpráva! Kamarádka z naší třídy, jejímuž bratrovi byl diagnostikován covid, má výsledky testů negativní! Uf!


19.9.

Milí rodiče,

minulý týden nám chyběla paní učitelka Laďka, která zůstala doma s nemocnou dcerou.

Vzhledem ke složení třídy a pokračující adaptaci bylo nutné, abych se zaměřila na společné vytváření pravidel s dětmi.

Dodržování harmonogramu denních činností přispívá u dětí k pocitu bezpečí. Zejména u nových dětí je důležité, aby přesně věděly, co se zrovna bude ve třídě odehrávat:

DOPOLEDNÍ REŽIM ZELENÉ TŘÍDY

7.15-8.20 Volné hry dětí, individuální práce učitelky s jednotlivci (pomoc uč. dětem při adaptaci na nové prostředí, pomoc při vytváření kontaktů mezi dětmi, zjiš´tování potřeb jednotlivých dětí a vyhodnocení pomoci v různých vzdělávacích oblastech)

8.20-8.30 Přesun do umývárny, hygiena, přesun do jídelny

8.30-8.50 Svačina

8.50-8.55 Přesun zpět do třídy

8.55-9.15 Pokračování ve volné hře

9.15-9.25 Úklid hraček

9.25-9.30 Společné přivítání (rituál)

9.30-9.45 Cvičení

9.45-9.55 Společná řízená vzdělávací činnost

9.55-10 Přesun do šatny

10-10.10 Oblékání

10.10.-11.20 Pobyt venku

11.20-11.35 Převlékání , hygiena

11.35-11.55 Oběd

Učili jsme se uklízet hračky na svá místa a při maňáskové scénce jsme se seznámili se skřítkem Dubínkem a skřítkem Pořádníčkem. Zazpívali jsme si s klavírem píseň Kamarádi a abychom si zapamatovali jména spolužáků, zahráli jsme si pohybovou hru se zpěvem Ve školce se máme rádi. Cvičili jsme s říkadly a s cd doprovodem. Naučili jsme se 2 nové pohybové hry Na Míčky a Na kočku a myš. Také jsme modelovali a započali společný obraz malováním temperovými barvami. Bylo toho hodně...

Jeden nový chlapec snáší odloučení od rodičů těžce a reagoval pláčem. Některé další děti, i ty které už chodily vloni, pociťovaly lítost a přidaly se. Jedná se o pochopitelnou reakci. Není třeba, abyste se této stuace lekali. Věřím, že se jedná o krátkodobé smutnění.

Uděláme vše, aby se děti cítily v pohodě. A my s nimi. Není lehké, když víte, že několik dětí najednou potřebuje utěšit, další čekaji, až si s nimi dohrajete rozehranou hru a jiní potřebují pomoci cosi sundat či opravit...

Přeji vám všem hezký zbytek víkendu. Dáša



9.9. Průběh adaptace

Milí rodiče,

v novém školním roce máme v Zelené třídě zapsáno 26 dětí. 17 dětí přešlo z loňského roku z Červené třídy, 9 tříletých dětí přibylo nových.

Zdá se, že se celkem rychle přizpůsobují a snad se mezi námi cítí dobře. Děti, které již chodily vloni, nové kamarády přijaly velmi hezky.

Zatím se seznamujeme navzájem, zjišťujeme, co koho baví a zajímá. Podle nabytých informací přizpůsobujeme dopolední činnosti.

Představujeme dětem prostředí nové třídy a dalších prostor. Denně vštěpujeme dětem pravidla bezpečného chování v budově i

na zahradě, vytváříme společná pravidla. Významně se zaměřujeme na vytváření vztahů mezi kamarády a navozujeme u dětí pocit bezpečí.

Společně jsme si již naučili vítací básničku Dobrý den, dobrý den, zpívali jsme s klavírem, rytmizovali písničku ozvučnými dřívky.

Dětem se moc líbí každodenní cvičení doprovázené říkankami a písničkami ( Šla Karkulka černým lesem, Myška tanečnice), pohybové hry Na bublinu, Na míčky.

Pozorně sledovaly maňáskovou scénku O Karkulce, kterou jsme jim zahrály.

S dětmi také tančíme s cd doprovodem.

Naučili jsme se používat tuhé tempery a vyrobili jsme si papírové kočky .

Důsledně dbáme na dodržování hygienických návyků u dětí ( správné umývání rukou, používání kapesníku a toalety)

Znovu na vás apelujeme, abyste do školky vodili pouze zdravé děti! Děkujeme za ohleduplnost vůči vlastnímu dítěti i vůči všem ostatním!

Je nutné, aby děti měly v šatnových skříňkách roušku, abychom ji v případě nutnosti mohli použít!

Brzy se zase ozveme a napíšeme vám , co je nového !

Dáša s Laďkou



28.8. 2020 První pozdrav

Vážení rodiče,

vítáme vás v Zelené třídě. Velmi nás těší, že se budeme společně setkávat! Čas trávený s dětmi nás baví, vzájemně se obohacujeme na cestě

za poznáváním a objevováním okolního světa.

Jsme zvědavé, jak děti po půl roce vyrostly a vyspěly :-) Myslíme, že nám důvěřují a návrat po tak dlouhé době snadno zvládnou.

Nově příchozím dětem jsme také připraveny být oporou a to zvláště v průběhu adaptace a počáteční nejistoty.

Pokud byste měli jakýkoliv dotaz, neostýchejte se za námi přijít!

Těšíme se na společné prožitky! Dáša Faltusová a Laďka Svobodová