Červená třída

V Červené třídě se zaměřujeme na zvládnutí odloučení dítěte od rodiny a vytváření důvěry mezi dětmi a učitelkami.

Naším hlavním zájmem je vybudování kolektivu vzájemně se respektujících vrstevníků. Nejen při nácviku sociálních dovedností prosazujeme prožitkové učení. 

 Pokud se budete chtít pochlubit obrázkem výrobku podle naší či vlastní inspirace, pošlete

na  mail faltusova@msparlerova.cz. Obrázky zde vystavíme.  Můžete zasílat i pozdravy, vzkazy dětí kamarádům.

23.5. Milí rodiče,

od pondělí 25.5. se některé děti vracejí zpět do školky. Čeká je vřelé přivítání od našich kolegyň, takže nemusíte mít ani vy, ani děti žádné obavy. Vzhledem k tomu, že máte jistě spoustu starostí, reakce na naše aktivity již žádné, nebudeme v nich pokračovat. Přejeme vám vše dobré a těšíme se zase někdy na viděnou s vašimi dětmi i s vámi. Dáša s Laďkou

21.5. Gratulujeme Lillynce

14.5. Naše třída

Interiér naší třídy doladěn! I když si už prostory červené třídy neužijeme, na fotce vidíte konečný výsledek proměny třídy po vytopení. Děkujeme všem rodičům, kteří finančně přispěli na pořízení lesního zákoutí! Věříme, že nově příchozí děti se zde budou cítit příjemně.

13.5.  Detektivní akce

Dnes jsme pro vás vymyslely a připravily hru Na detektivy. Budeme hledat zloděje žížaly!

 Zkuste vymyslet, co by mohl detektiv s sebou potřebovat (lupu, zápisník, tužku, svačinu,...), zabalte do batůžku a vyrazte s rodiči ven.

Možná by se hodil také dalekohled vyrobený ze 2 slepených roliček od toaletního papíru či roztřižení role od kuchyňských utěrek. Maminka může přidat provázek k zavěšení na krk a je hotovo! Ti  trpělivější mohou ozdobit např, polepením barevnými papír, pokreslenám, polepením samolepkami,...

Detektivní vycházka do přírody

K vytištění . Dobře se bavte!

Detektivní odznak  k vytištění, dopsání jměna dítěte a případně zalaminování

5.5. Hra s barvami

K dnešnímu tvoření  budete potřebovat bílý papír na podklad, krepový či hedvábný papír, případně fixy.

1 Procvičíme barvy pojmenováním na krepových papírech.

2.Procvičíme jemnou motoriku při trhání krepového papíru na kousky

3. Rozprašovačem s vodou či štětcem navlhčíme bílý papír a na něj přimačkáme kousky natrhaných krepových papírů. Chvíli necháme působit.

Zatím si můžete zahrát obměnu hry Pan čáp ztratil čepičku, měla barvu, barvičku.....Dítě vybírá v místnosti např. 2 věci určené barvy. Pokud shromáždíte cca 6 kusů barevných předmětů, překryjte , jeden předmět schovejte a nechte dítě hádat, co zmizelo ( procvičíte opět barvy a pozornost)

Poté sundejte barevné krepové papíry z bílého podkladu a kochejte se z kouzla :-)

Takto krásně vypadá podklad po odstranění kousků krepového papíru.

4.Obrázek je pěkný již v této fázi, avšak pokud byste chtěli pokračovat, dejte dítěti fixu (y) a nechte jej nakreslit cokoliv.

Jarní louka

5.5. Inspirace od Aničky

Anička posilá foto dlouhovlasé princezny uvězněné ve věži, kterou s rodiči vytvořila.:-)

Aničko, to je krása! Jak se ta princezna jmenuje? Vysvobodí ji princ? Mohla by sis vymyslet nějakou hezkou pohádku!

5.5. Dotazník ke znovuotevření mš

Všichni byste měli mít od včerejška ve svých mailových schránkách dotazník ke znovuotevření školky. Prosíme, abyste jej vyplněný vrátili na adresu odesílatele (faltusova@msparlerova.cz) do pátku 8.5. Děkujeme za pochopení!

5.5. Blahopřejeme Fínce

3.5. Blahopřejeme Beátce

2.5. Pozdrav od Toníčka

Dobrý den,

děkujeme za krásné čarodějnické úkoly! Obávám se, že teď už jen tak “z bůhdarma” na procházku nepůjde, Toník pokaždé vyžaduje úkoly :).

Moc zdravíme a přejeme celé třídě a paní učitelkám krásný start měsíce května,

Toník  se sestřičkou Alžbětkou a rodiči
 

Toníčku, už je z tebe čarodějnický učeň! Nemohl bys nechat zmizet koronavirus? :-)

2.5. Pozdrav od Kubíka

Dobrý den,

posíláme s Kubíkem moc pozdravů. Děkujeme za fotky nové třídy, Kubíkovi se moc líbí a říkal, že už se tam moc těší, až si tam pohraje 😊.
Posíláme fotky jak jsme zdobili majku a také naší čarodejnici, kterou jsme s Kubíkem vyráběli.
Moc děkujeme za inspiraci na hry a tvoření. Jsme na chalupě, tak chodíme s Kubíkem na bylinky, takže základní druhy už také pozná 😊. Také jsme zacali skákat panáka a cvičíme počítání 😊.

Přejeme krásné jarní dny
Kubík s bráškou a rodiči

Májka od "Kubíků"

Milý Kubíku, májku už jsme dávno neviděly! Měli jste s rodiči super nápad!

Čarodějnice od "Kubíků"

Jejda, čarodějnice jako živá!!! To jsme se lekly! Ale krásně jste ji vyrobili :-)))) Moc tě zdravíme!

30.4. Pozdrav od Aničky

Dobrý den,

Anička moc všechny zdravi! Uz se ji po školce stýská...
Posiláme fotku z plněni úkolů (na sluničko jsme misto kaminku použily šišky).

 Jakožto dvě zapálené kuchařky jsme si nemohly nevšimnout receptu a ukuchtily jsme čarodejnou omeletu z kopřiv a pampelišek - přes počáteční nedůvěru to Aničce moc chutnalo!:-) Taky jsme si k tomu na chalupě upekly bagety a opravdu to bylo moc dobré...

Přejeme Vám krásný den!

Anička  s maminkou

Milé Aničko, máváme ti a děkujeme za sluníčko!

Čarodějnická omeleta

Jůůůů, čarodějnická  omeletka voní až k nám! Jsme rády, že se ji někdo odhodlal připravit!

Jste jedničky!!

30.4. Zkrášlování třídy

Na výsledky dnešního zkrášlování třídy se můžete podívat na přiložených fotografiích. Chtěly jsme do prostoru vnést trochu přírody !  Příští týden dorazí poslední doplňky :-)   Líbí?

28.4. Pozdrav od Marušky

Maruška všechny zdraví, těší se do školky a posílá fotky splněných úkolů z naší  1. poznávací vycházky.

Sluníčko  z klacíků a kamínků

Domeček pro broučky. Prý tam hned napochodoval mravenec :-)

Maruško, snad nám na školkové zahradě také tak krásný domeček postavíš!

25.4.  Náměty pro "čarodějnický" týden

Čarodějnická poznávací vycházka

Na vaše přání jsme pro vás vytvořily další prožitkově vzdělávací program do přírody :-)

Obrázek vytiskněte a vezměte s sebou ven

Pampeliška jako zdroj her nejen pro děti ( zdroj Bylinky pro všechny)

Tato vitální rostlina přispívá k lepšímu chápání přírody. Děti jsou fascinovány chmýřím odkvetlého úboru, jehož každé jednotlivé semínko (nažka) odplachtí na svém vlastním "padáčku" (chmýru).
Většina dětí má pampelišku spojenou s nějakou hrou: splétají se věnce nebo se zastrkává stvol do stvolu a vytváří se tak "vodovodní potrubí". A když se konce naříznou a ponoří do vody, vznikají působením tlaku podivné útvary. Někdo dokonce dokáže ze stvolů vyrobit brýlové obroučky.

Prohlížíme-li si odkvetlý úbor proti světlu, vidíme hotové umělecké dílo. A kdo dokáže semena odfouknout na jeden nádech, je šťastlivec. Když však nějaká semena zůstanou, může se z nich věštit budoucnost. Vrcholem je luční koncert, který se rozezní, když se na stvoly troubí jako na trumpety.

Čarodějnické ocenění

Po splnění úkolů můžete použít náš  diplom. Stačí doplnit jméno šikuly či šikulky :-)

Může posloužit i jako omalovánka

Čarodějnická večeře

Pokud vám na procházce vyhládne, můžete si udělat čarodějnickou večeři :-)

Tip na zajímavou knížku pro děti s bylinkovým tématem Jde sem lesem

https://www.databazeknih.cz/knihy/jde-sem-lesem-bylinkova-pohadka-304992

Čarodějnické pokusy , lektvary  - na doma  ( zdroj Pohybové a poznávací hry v bytě)

25.4. Blahopřejeme Leovi

24.4. Poděkování rodičům

Děkujeme rodičům  za ohlasy na vycházkovou aktivitu se vzdělávacími úkoly a medailemi! Jsme rády, že vám můžeme nabídnout smysluplnou zábavu. Povzbudili jste nás k vytvoření další. Tentokrát se můžete těšit na čarodějnickou vycházku a čarodějnický diplom! Během víkendu bude vyvěšena zde.

Děti, moc se nám po vás stýská a tak nás těší, že vám můžeme alespoň na dálku udělat radost a ještě vás něčemu přiučit.

24.4. Pozdrav od "Toníčků" :-)

Dobrý den, Toník moc pozdravuje obě paní učitelky a všechny svoje spolužáky. Děkujeme za tip na venkovní aktivitu. Toník zvládl všechny úkoly. Poznali jsme třešeň, borovici, šeřík. A při příští návštěvě parku se ptal, jakou máme další soutěž...;)

Milý Toníčku, postavil jsi z klacíků krásné sluníčko. Je kouzelné, protože nás zahřálo u srdce :-)

Medaili Jsem šikula sis opravdu zasloužil!

23.3. Pozdrav od "Adámků",  poděkování za naši venkovní aktivitu

Dobrý den, paní učitelko.

Děkujeme s Adámkem za báječnou inspiraci úkolů na procházku.

Máme splněno :-) Moc nás to bavilo. 

23.4. Blahopřejeme Adámkovi

20.4. Aktivita do přírody

Dnes jsme pro vás vytvořily zábavnou vzdělávací aktivitu na vaše procházky. Děti mohou po cestě tužkou zaškrtávat, co již splnily. Pokud byste je posléze chtěli za snahu odměnit medailemi, můžete využít naše.

Obrázek si vytiskněte a vezměte s sebou ven.

Medaile k vytištění

18.4. Nakouknutí do zrekonstruované třídy - už se to rýsuje :-)

18.4. Pozdrav a vzkazy od Adámka

"Adámek zdraví Vladimírka, Oskárka a Vladyho. Společné hraní mu moc chybí. Jen s maminkou to není ono."  maminčina citace :-)    

Adámek touží po živém zvířátku a zatím si alespoň vybarvuje zvířecí omalovánky.

Adámku, to jsme zvědavé,jestli si koupíte akvárium s rybičkami nebo křečka! Moc tě zdravíme!

17.4. Papouškování

Dnes vám nabízíme aktivity inspirované rouškami. Řada dětí roušky odmítá, můžeme namotivovat jejich nošení hrou na papoušky.

1. Výroba papouščího kostýmu. Jako zobák samozřejmě poslouží rouška. Oblek "z peří" není nikterak složitý. Z přeloženého starého prostěradla (či jiné látky) vystřihneme půlkruh s průměrem cca roztažených dětských rukou.Uprostřed přeložení nastřihneme otvor pro hlavu. Připravíme dětem barvy ( temperové, prstové, barvy na textil) a necháme je namalovat peří(čáry) podle jejich fantazie. Oblek je hotový.

Takhle jsme tvořily my:

Křídla mohla být širší ...

2. Papouškovaná -procvičování výslovnosti- podle toho , jaké hlásky vaše děti špatně vyslovují, vybírejte zvuky a slova, děti po vás budou  opakovat.

3. Písnička - my jsme poslouchaly a naučily se krásnou písničku. Pozor! Budete si ji broukat celá rodina :-) Je velmi chytlavá.

Odkaz zde  https://www.youtube.com/watch?v=qtO-oLPTGSk

4. Nesmí chybět prolétnutí se papouška vašimi příbytky :-)  Návrat např. na zapísknutí

Jistě vymyslíte mnoho dalších aktivit, budeme rádi, pokud se podělíte fotkou.

15.4. Vladimírkovy pozdravy kamarádům

Vladimírek zdraví Adámka a Oskarka. Už se prý těší, až si budou hrát s vláčky.

15.4. Vladimírkovy velikonoční vzpomínky

Milý Vladimírku, mooooc tě zdravíme ze školky! Vláčky ve třídě se těší, až si s nimi zajezdíš! 

Vladimírku, to jste si museli pochutnat! Hned bychom si také ukrojily :-)

Už tušíme, po kom jsi tak šikovný :-))

14.4. Aniččina  koláž

MIlá Aničko, tedy ten obrázek ti musel dát moc práce! Hned tak někdo by nedokázal namuchlat a nalepit tolik papírových kuliček! Tleskáme ti!

10.4.  Blahopřejeme Oskárkovi a Natálce

9.4. Milé děti, milí rodiče, přejeme vám klidné a zdravé Velikonoce!

Nezapomeňte, že zítra je Velký pátek a země vydává své poklady. Až se půjdete projít, mějte oči otevřené :-)

Rodiče, můžete tento den využít k  "bojovce" s hledáním pokladu stejně jako my.

9.4. Cukrářka Ninuška

Tedy Ninuško, tobě to šlo! Hned bychom nějaké perníkové vajíčko ochutnaly! Užij si Velikonoce!

9.4. Rychlá velikonoční výzdoba

K dnešnímu velikonočnímu tvoření budete potřebovat květináček, trochu hlíny nebo písku,větvičky, mašličku a zdobení dle fantazie...

Využily jsme napučené větvičky z naší zahrádky a napíchaly je

po vnitřním obvodu květináče do písku. Dovnitř kraslici, svázat mašlí a je hotovo za 5 minut. Babičku dekorace určitě potěší.

Co všechno můžete procvičit?

1. Srovnání větviček podle velikosti (základ početních představ)

2. Pozorování rozvíjejících se pupenů (upevňování vztahu k přírodě)

3. Určování druhů stromů

4.Rozvjíení smyslu pro estetické vnímání a pro detail

5.Jemnou motoriku při vázání uzlu u stuhy

Dnešní tvoření pro babičku

9.4. Maruščin velikonoční pozdrav všem kamarádům

Milá Maruško, přejeme ti hezké Velikonoce. Nalepit tolik papírků na kuřátko ti muselo dát moc práce. Jsi šikulka :-)

8.4. Velikonoční inspirace od Toníčka

Toníčku,moc tě zdravíme. Jsi šikula! Když to budete mít doma takhle krásně vyzdobené, určitě dostaneš nějakou koledu!

5.4.  Běžel tudy zajíček - velikonoční náměty

k činnostem

1. Rozhovor o nadcházejících velikonočních svátcích ,tradicích, pašijový týden -Modré pondělí, Šedivé úterý, Škaredá středa,Zelený čtvrtek, Velký pátek, Bílá sobota(můžete s dětmi procvičovat barvy a příslušný den konkrátní barvu vyhledávat na různých předmětech)

2. Poslech a nácvik koledy ( děti si procvičí paměť, výslovnost)

Hody hody doprovody,já jsem malý zajíček,

utíkal jsem podle vody, nesl kopu vajíček.

Potkala mě koroptvička, chtěla jedno červené

a já řekl ne ne ne.

Za dvorečkem, za potůčkem,mám já strýčka králíčka.

tomu nosím každým rokem malovaná vajíčka.

3. Cvičení k rozvíjení  fantazie a logického uvažování:

Co by mohlo znamenat Zajíc nikdy nespí.  Pelášit jako zajíc. Zaječí slechy, zaječí běhy

4.Pohybová hra - Zajíček v své jamce ( můžete si vyrobit jednoduchou čelenku ze stočeného proužku papíru a nalepených uší)

5. Procvičování jemné motoriky -stříhání a lepení zajíčka z roličky

od toaletních papírů

Takhle jsme tvořily my doma a pak jsme se zajíčky hrály divadlo

4.4. Videopozdrav

Milí rodiče, na vaše emailové adresy jsme vám zaslaly odkaz na náš videopozdrav. Jeho součástí  je také námi řízené procvičování mluvidel (jazyka, rtů) a cvičení  jemné motoriky (prstová cvičení). Tyto dovednosti jsou důležité pro správnou výslovnost. Pokud někdo nedostal, napište, prosím, na výše uvededou mailovou adresu.

V mailu také naleznete heslo do fotogalerie naší třídy.

Děkujeme za všechny obrázky a vzkazy. Ze všech se upřímně radujeme!

Mějte se moc hezky a hlavně zdravě!  Dáša a Laďka

5.4. Vzkazy od Ninušky :-))

Milá Aničko, pozdravuju tě a mám tě moc ráda a určitě se brzo uvidíme. 

Milý Tobíku, pozdravuju tě, mám tě moc ráda a těším se, až si budeme zase hrát na zahrádce. 

Milá Andělko pozdravuju tě a moc se na tebe těším.

Milá Elinko, pozdravuju tě a určitě si zase příště budeme na něco hrát. Byla jsem v parku, kde jsme spolu pozorovaly broučka.

Milá Beátko, těším se, až si budeme hrát.

Ninuščini velikonoční zajíčci

Ninuško, ti zajíčci jsou krásně veselí! Moc se ti povedli!

4.4. Vzkazy od Aničky :-))

Elinko, ahoooj, někdy si zase budeme hrát v bazénu, jo?

Beátko, snad si už zdravá? 

Maruško, já se těšííím, až spolu zas pojedeme tramvají.

Hermínko, pozdravuju tě a brzy se určitě brzo uvidíme.

Adámku, hrál by sis s autodráhou? Já taky!

Tobíku, mám tě moc ráda. Snad jsi zdravej.

Inspirace od Aničky

Aničko, to je nádhera! Moc tě zdravíme!

3.4. Velikonoční inspirace od Laďky a Amálky

Amálko, moc se ti to povedlo! Zajíčci jsou krásně vystříhaní.

3.4. Pozdrav od Kubíka. Děkujeme!

Kubíku, moc děkujeme za povedené obrázky. Jsi šikula!

2.4. Pozdrav a velikonoční inspirace od Beátky. Děkujeme!

Beátko, jsi moc šikovná holčička!

2.4. Blahopřejeme Izince!

30.3.  Hrátky z kuchyně

Dnešní námět opět nevyžaduje zvláštní pomůcky.

1. Připravíme různé druhy ovoce a zeleniny (co dům dal), pojmenováváme a třídíme podle druhu ( děti si cvičí postřeh a základy   matematických  představ)

2. Zahrajte si Kimovu hru - přikryjeme a jeden druh sebereme. Děti hádají co zmizelo ( trénují soustředění a opět postřeh)

3. Co do skupiny (na  podložku) nepatří? Proč? (procvičujeme logické uvažování)

4. Výroba příšerek (rozvíjení dětské fantazie)

Náš pan Brambora a pan Petrželka.

5. Divadélko s vyrobenými příšerkami ( rozvíjení souvislého vyjadřování dětí)

6. Můžete si také zopakovat básničku s pohybem, kterou umíme ze školky. Vyzvěte děti k předvedení.

Brambora :

Koulela se ze dvora takhle velká brambora.

Neviděla, neslyšela, že odněkud zeshora, spadla na ni závora.

Kam koukáš ty závoro? Na tebe ty bramboro!

Kdyby tudy projel vlak,byl by z tebe bramborák!

6. Na youtube najdete písničku Brambora Barbora -děti se mohou uvolnit a při tanci spojit hudbu s pohybem

29.3. Pozdrav a velikonoční inspirace od Aničky. Děkujeme!

Aničko, moc tě zdravíme!

29.3. Pozdrav od Marušky. Děkujeme!

Maruško, moc děkujeme.Náušnice místo nýtků jsou super nápad!

27.3. Pozdrav od Ninušky - naše třída na zahradě :-)

Ninuško, krásně se ti to povedlo! Moc tě zdravíme!

Tuhle jsme doplnily nýtky, takže se jí hýbou ruce a nohy.

26.3. Aktuální básnička

25.3. Telefon

Tak jsme si zase hrály....Třeba se někdo z vás přidá... a pošle obrázek. Třeba se vzkazem :-) Obrázky i vzkazy tu vystavíme. Mějte se zdravě!

1. Poslech říkanky Daniely Fischerové: Telefonní omyl

Haló, haló! Je tam Emil?“

„Jaký Emil? To je omyl!“

„Cože? Že se Emil nemyl?“

„Říkám, že tu není Emil!“

„On si Emil něco zlomil?“

„Tady žádný Emil nebyl.“

„Co to slyším? Emil zlobil?“

„Dejte pokoj, prosím vás! Já už na vás nemám čas!“

„Tak Emila pozdravujte! Zítra budu volat zas!“

2.Nácvik říkanky formou dialogu dítě rodič - procvičování jazykového vnímání , vymýšlení různých rýmů i různých  legrácek

3. Společné prohlížení mobilu rodičů -co vše nám může mobil zprostředkovat, k čemu je dobrý, hledání např. začínajícího písmena dětského jména na klávesnici (děti si procvičí pozornost a dovednosti potřebné k základům matematických představ -výber ze skupiny podle požadované vlastnosti

4. Výroba dětského mobilu - děti si procvičí správné držení nůžek

22.3. Otesánek  Naši milí, posílám námět ke společné činnosti tak, jak jsem si dneska vyzkoušela s Elinkou

1. Četba či vyprávění pohádky Otesánek (děti procvičí soustředění)

2.Rozhovor o pohádce (pokládejte dětem  různé otázky k pohádce, procvičíte paměť vašeho dítěte a zároveň výslovnost)

3. Obrázek (dítě nakreslí postavu Otesánka s velkým břichem, můžete mu pomoci nápovědou ( nakresli hlavu, co patří na hlavu,..). Tak se děti naučí pojmenovat části těla a uvolňovat ruku ( důležité pro budoucí základy psaní)

4. Dejte dětem staré časopisy či letáky a nechte je vystřihat dobroty, které pak nalepí do Otesánkova břicha ( vystřihování je také cvičení jemné motoriky důležité pro správný vývoj výslovnosti)  Tato část je pro rodiče odpočinková, děti  moc baví, chvíli u toho vydrží a vy si zatím můžete dát kávu :-)

5. Dítě pochvalte a obrázek si vystavte.

Spoustu dalších činností k pohádce určitě vymyslíte i vy!!

6. Pokud se budete chtít pochlubit , pošlete nám obrázek na faltusova@msparlerova.cz  Budeme se těšit!

Děkujeme Marušce a její mamince za zaslání krásného Otesánka podle naší inspirace. Jsi moc šikovná, Maruško!

19.3. Opakovací písnička :Jo,jo,jo (děti vás ji rády naučí)

Ručičky si umyjeme vodou a mýdlem,na to nezapomeneme před každým jídlem! Jó, jó, jó, kdo umí ten umí,šikulky jsem odmala- paráda!  Jó,jó,jó, kdo umí, umí, může to být zábava- tramtadá!!

Pěkné instruktážní videopro děti  k tomuto tématu pro děti najdete na Rodina.cz   

Jak vést děti k mytí rukou

17.3.  Milí rodiče, rády bychom vás pozdravily. V tomto vypjatém čase, bez ohledu na to, co se děje venku, mají radost děti. Konečně jsou s nimi máma s tátou  více doma. Není od věci zpomalit, společně si povídat, číst, hrát si. Vložíme vám sem různé náměty a aktivity, které s dětmi děláme ve školce. Pokud budete potřebovat inspiraci, můžete si s dětmi něco zopakovat...

Přejeme vám všem pevné zdraví a prosíme o vyřízení pozdravů všem dětem!  Dáša s Laďkou

Aktuální informace:

Plán vzdělávací práce 24.2.-28.2.

Téma týdne: Pohádka o lišce a zajíčkovi

Vzdělávací cíle:

1. Učit děti soustředit se na čtený text

2. Procvičit mluvidla (cvičení rtů a jazyka pro podporu správné výslovnosti)

3. Učit děti předvádět pohybem charakter postavy

4. Učit děti skupinově zpívat přiměřeně hlasitě a čistě

5. Procvičit s dětmi rychlou reakci na signál

Vzdělávací nabídka:

Celý týden si budeme hrát s pohádkou O lišce a zajíčkovi. Přečteme si ji, převyprávíme a zdramatizujeme. Zazpíváme si o tom, jak liška běžela k Táboru a pomocí tanečku a písničky zjistíme, kam běžel zajíček. Vydáme se za nimi překážkovou dráhou.

Kimova hra procvičí naši pozornost a paměť ( co vše si nesla liška v pytli).

Důkladně si zacvičíme s jazýčkem rty, pohybové hádanky prozradí, jaké zvíře se nám představuje.

Pohádku si zkusíme nakreslit.

Možná stihneme méně, možná něco navíc. Vše podle momentální situace a nálady dětí.

Stále trénujeme pozdrav při příchodu a odchodu, prosíme vás o spolupráci.

16.2.

Prostory naší červené třídy bohužel teprve čeká rekonstrukce podlahy. Vystěrkování se odložilo do doby, než bude plocha úplně suchá. Zítra by měli řemeslníci opět měřit a my jen doufáme, že hned začnou stěrkovat.  Nový koberec a lino již máme vybrané, stejně tak nábytek. Bohužel na všechen nábytek nemáme dostatek financí, takže budeme třídu nově vybavovat pouze částečně. Pokud by na tento účel chtěl někdo z vás přispět finančním darem, bylo by to skvělé! Samozřejmostí je darovací smlouva....

Prozatím jsme s dětmi stále v zelené třídě. Dopoledne se tam sešlo i 34 dětí, což jsme vyřešily přesunem nejstarších dětí ze zelené třídy do žluté třídy. I tak se s dětmi každou chvíli stěhujeme různě po budově. Musíme říci, že děti tuto nelehkou situaci  snášejí úžasně!! Snažíme se, abychom stále vytvářely atmosféru pohody.

Vzdělávací práci nešidíme, jen plánování přizpůsobujeme vzdělávacímu programu zelené třídy, některé činnosti zvládáme společně, jiné v jednodušší formě samostatně. Minulý týden jsme se zabývali tématem Daleko na severu...Zahrály jsme dětem dramatickou scénku o cestě na severní pol, prohlédly si s nimi příslušná zvířátka, děti hledaly zatoulaného tučňáka z jižního polu, přeskakovaly papírové ledové kry, zazpívaly si písničku J, Nohavici Gronská zem, lovily dřevěné rybky a vyrobily si ledního medvěda z papírových talířů a vaty.

V úterý 18.2. nás čeká dopolední karneval. Prosíme, abyste ráno přivedli děti do třídy v kostýmech. Uvítáme i něco na zpestření karnevalu - dobrůtky atd.

Děkujeme vám všem za podporu a trpělivost!  Dáša a Laďka       

V červené třídě stále probíhá adaptace. Několik dětí pláče i v současné době. Jedná se spíše o chvilkové stavy při přechodech do umývárny, jídelny či šatny. Máme pocit, že nám již děti důvěřují, vadí jim spíše větší kolektiv a vše, co jej obnáší – větší hluk, organizování skupiny, dělení se o hračky... Přece jen soužití v kolektivu vrstevníků znamená velkou změnu, proto na děti nespěcháme a dopřáváme jim čas, aby se s novou situací vyrovnaly. U této věkové skupiny také řešíme právě probíhající vývojové období vzdoru. Velký důraz klademe na eliminování fyzických ataků mezi dětmi. Jedná se pouze o prosazování vlastní vůle dětí a neschopnost nelézt adekvátní řešení, nikoliv o záměr ublížit. Naším cílem je vytvořit dětem bezpečné, příjemné, milé a podnětné prostředí, v němž se budeme všichni cítit dobře.
 

Nemocnost dětí:

Apelujeme na rodiče, aby vodili děti do školky zdravé!!! Buďte ohleduplní k vlastnímu dítěti i k ostatním! Pokud budou třídu navštěvovat nedoléčené děti, budeme se točit v neustálém kruhu nemocí. Upozorňujeme, že výtok z nosu (rýma) zelené barvy je infekční!

Mohlo by vás zajímat:

Dětský vztek
Mgr. Lucie Šešulková Babyonline


1. Vztek jako přirozená emoce

Vztek je základní emoce, která byla popsána již před několika tisíci lety. Je to tedy něco přirozeného, součást našich životů. Je to široké téma, které se pokusím shrnout pouze v obecné rovině.

Jako u všeho je třeba zmínit individualitu. U někoho je vztek častější emocí než u jiného. Z velké části je to ovlivněno vrozenými temperamentovými vlastnostmi. Častěji je vztek připisován jedincům s cholerickým laděním osobnosti. Tím, že je vztek přirozený, není dobré jej potlačovat, ale naopak se s ním učit pracovat a rozlišovat, zda je adekvátní emoční reakcí nebo zda je užíván za účelem dosáhnout svého.

Vztek, jak vyplývá z předchozího odstavce, se objevuje u mnohých v průběhu celého života. Jsou však popsána období, kdy se záchvaty vzteku objevují častěji i u jedinců, kteří k tomu nejsou osobnostně disponováni.

2. Období vzdoru kolem 3. roku

V dětství je popsáno tzv. období vzdoru, které je časováno nejčastěji kolem třetího roku. Projevit se však může v podstatě již od 18. měsíce do 5. roku. Také jeho intenzita bývá u každého jiná. Někteří rodiče uvádějí, že tuto fázi u svého dítěte ani nezaznamenali. U většiny je ale toto období rozpoznatelné a pro rodiče velmi náročné. Přesto je však důležité pro vývoj dítěte.

Dítě si v tomto období vymezuje vlastní „já”, vytváří se jeho osobnost. Je třeba na to takto pohlížet a obrnit se trpělivostí.V konečném důsledku přece nechceme, aby se z dítěte stal nemyslící plnič našich rozkazů. Navíc by mohlo být v dospělosti jeho absolutní podléhání autoritám nebezpečné (propadnutí sektám či skupinám narkomanů apod.).  Je ale samozřejmé, že dítě nesmíme nechat, aby ovládlo situaci.

Dítě v období vzdoru reaguje negativisticky, na naše požadavky reaguje zamítnutím, či opačnou činností. Záchvaty vzteku jako nástroj k dosažení svých požadavků je velmi silnou a často používanou zbraní. Touto zkouškou mnoho rodičů neprojde a podléhá, což dítěti potvrzuje účinnost tohoto způsobu. Níže popisuji obecná doporučení, jak v těchto situacích reagovat a s dítětem komunikovat.

Doporučení pro rodiče – jak zvládat vztek dětí?

Nyní se pokusím shrnout pár obecných výchovných doporučení, která by měla být při zvládání jakéhokoliv vzteku dodržována.

Ve výše popsaném období dětského vzdoru je na místě pokusit se předejít případným projevům vzdoru a vzteku. Dítěti je dobré předem popsat, co se chystá či co se bude dít, aby bylo lépe schopno přijmout Vaše požadavky, např. „Až dostavíš věž z kostek, začneme se oblékat k odchodu.” Vhodné je dítěti často nabízet volbu, např. „Uklidíš si ty hračky nyní nebo až po večeři?” apod.

Jak už bylo mnohokrát napsáno, nejdůležitější je stanovit si pravidla, hranice, případné sankce za nedodržování a důsledně trvat na jejich dodržování. Jakmile dítěti v obchodě, kde se vzteká, že chce koupit medvěda, řekneme „ne” a po neustávajícím záchvatu vzteku povolíme a dítěti hračku koupíme, je to pro něj do budoucna signálem, že Vaše „ne” nic neznamená a také, že vztekáním se dá lecčeho dosáhnout.

Při záchvatu vzteku je dobré zůstat v klidu a zůstat lhostejný. Dítěti sdělit bez emocí jasně a stručně argumenty a nerozčilovat se. Dítě bude vědět, že vztekem nedosáhne svého cíle a ani našeho rozlobení. Když vycítí naši nervozitu a rozrušení, ví, že bitvu má již napůl vyhranou.

Důležité je neustoupit. Týká se to mnohokrát omýlané důslednosti. Vyzkoušet si známou techniku rozbité gramofonové desky a opakovat dokola svůj postoj k situaci.

Pro dítě je důležitý projev pochopení, to, že si uvědomujeme, že si moc přálo například to nové auto.

Není dobré příliš diskutovat o našem postoji. Dlouhá vysvětlování dítě často není schopno vyhodnotit a jsou jen pokusem omluvit naše rozhodnutí.

Předpokladem je ovládnutí svého vlastního vzteku, který v nás chování dítěte vyvolává. Při přestřelení či neovládnutí vlastních emocí je dobré se dítěti omluvit. Stoupneme tak v jeho očích v ceně a navíc to pro něj bude poučné, že neovládnutí vzteku není samozřejmost. Pro rodiče je důležité nabýt jistotu a klid, která na dítě zapůsobí.

Jak již bylo zmíněno, jedná se o obecná doporučení, která je záhodno používat. Pokud se Vám po jejich vyzkoušení nedaří vztek dítěte ani svůj zvládat a vztek přetrvává i přes stanovená období, je dobré probrat situaci s odborníkem. Případně je vhodné docházet na terapeutická setkání s dítětem, kdy ve spolupráci s psychologem budete hledat vhodné cesty zvládání Vaší situace. Je zcela přirozené, že doporučení, která zabírají u některých, nemusí být řešením pro Vaši konkrétní situaci.